• bann-11.jpg
  • bann-6.jpg

KALENDARIUM NAJWAŻNIEJSZYCH WYDARZEŃ PARAFIALNYCH

06.01.2024

W kaplicy Kościoła Marii Panny przeżywaliśmy nabożeństwo w Święto Objawienia Pańskiego. Jednocześnie prosiliśmy o Boże błogosławieństwo na rozpoczęty Nowy Rok 2024 słowami pieśni ks. Benjamina Schmolcka: „Jezu, hasłem być nam chciej, gdy rok nowy rozpoczęty”.

Tradycyjnie w Święto Objawienia Pańskiego wzięliśmy udział w ekumenicznym kolędowaniu, które odbyło się w Kościele Pokoju w Jaworze.

28.01.2024

W Ostatnią Niedzielę po Objawieniu Pańskim po nabożeństwach w Legnicy i Głogowie odbyło się Sprawozdawcze Zgromadzenie Parafialne, podczas którego podsumowaliśmy rok 2023 oraz zapoznaliśmy się z planami na rok 2024.

08.02.2024

Kościół Marii Panny odwiedziła grupa studentów Collegium Witelona Uczelnia Państwowa w Legnicy, którzy w ramach programu Erasmus przebywają w Legnicy.

11.02.2024

W Kościele Marii Panny odbyło się nabożeństwo ekumeniczne w ramach Modlitw o Jedność Chrześcijan. W nabożeństwie udział wzięli duchowni i wierni pięciu kościołów chrześcijańskich w Legnicy. Kazanie wygłosił ks. bp Piotr Wawrzynek – biskup pomocniczy Diecezji Legnickiej Kościoła Rzymskokatolickiego. Czynny udział w nabożeństwie wzięli również: ks. Mateusz Kopania – delegat ds. ekumenizmu Diecezji Legnickiej, ks. Józef Borowski, ks. Tomasz Kołodziej (wszyscy Kościół Rzymskokatolicki), a także ks. Lubomir Worchacz (Kościół Prawosławny), ks. Mirosław Drapała (Kościół Greckokatolicki), pastor Zbigniew Hanaczewski (Kościół Chrześcijan Baptystów) oraz ks. Jerzy Gansel. W nabożeństwie wziął udział również Prezydent Legnicy – Tadeusz Krzakowski oraz przedstawiciele Rady Miasta i kilkadziesiąt wiernych. O oprawę muzyczną nabożeństwa zadbali Krzysztof Kostanecki oraz Lidia Hanaczewska.

14.02.2024

Nabożeństwem w kaplicy Kościoła Marii Panny rozpoczęliśmy tegoroczny czas pasyjny.

18.02.2024

Tradycyjnie w 1. Niedzielę Pasyjną podczas nabożeństw w Legnicy i Głogowie zainaugurowaliśmy akcję charytatywną Diakonii Kościoła pod hasłem „Skarbonka Diakonijna 2024”. Do symbolicznych skarbonek zbieramy ofiary na rzecz osób starszych w naszym kościele. Akcja trwa do Świąt Wielkanocnych. Serdecznie zachęcamy do udziału.

1-3.03.2024

W pierwszy weekend marca w Przesiece i Jeleniej Górze odbywały się Diecezjalne Rekolekcje Pasyjne dla dzieci i młodzieży. Naszą parafię w tym roku reprezentowało 9 osób. Program rekolekcji tradycyjnie był bogaty w treści biblijne, warsztaty plastyczne, gry, zabawy, spacery, czy wspólne ognisko.

09.03.2024

W siedzibie Diecezji Wrocławskiej przy ul. ks. Marcina Lutra we Wrocławiu odbyła się kolejna sesja Synodu Diecezjalnego. Inauguracyjne nabożeństwo poprowadził ks. bp Mirosław Wola z Gorzowa Wielkopolskiego. Po nabożeństwie przystąpiono do obrad, które przede wszystkim poświęcone były sprawozdawczości i podsumowaniu roku 2023.

16-17.03.2024

W Karpaczu odbywały się Diecezjalne Rekolekcje dla Kobiet. Po raz pierwszy w tym spotkaniu udział wzięły dwie przedstawicielki z naszej parafii.

22.03.2024

Na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego pojawiła się informacja o rozstrzygnięciu konkursu na udzielenie dotacji do prac przy zabytkach w 2024 roku. Z wielką radością informujemy, że nasza parafia otrzymała kwotę 70.000,00 zł z przeznaczeniem na prace ratunkowe fragmentu elewacji kościoła Marii Panny w Legnicy.

23.03.2024

W sobotnie popołudnie Kościół Marii Panny odwiedziła grupa skupiona w stowarzyszeniu Przewodników Sudeckich. Spotkanie miało na celu zaprezentowanie historii najstarszego legnickiego kościoła oraz przedstawienie oferty turystycznej na tegoroczny sezon. Jesteśmy wdzięczni za ten wspólny czas i liczymy na dalszą współpracę.

25.03.2024

W Wielki Poniedziałek w legnickim Ratuszu odbyła się sesja Rady Miasta, podczas której podjęto uchwałę o przydzieleniu dotacji naszej parafii na rzecz prac ratunkowych fragmentu elewacji południowej i wschodniej kościoła Marii Panny w Legnicy. Dofinansowanie na ten cel udało się uzyskać w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w 2023 roku, z przyczyn formalnych niezbędna była jednak w tym zakresie uchwała Rady Miasta. To wielka radość dla naszej parafii, że po kilku latach przerwy znów dane nam będzie przeprowadzić ważne prace remontowe w Kościele Marii Panny.

28.03.2024

W Wielki Czwartek w Kościele Marii Panny przeżywaliśmy nabożeństwo spowiednio- komunijne na pamiątkę ustanowienia Wieczerzy Pańskiej.

29.03.2024

W Wielki Piątek podczas nabożeństw spowiednio- komunijnych w Legnicy i Głogowie wspominaliśmy męczeńską śmierć Jezusa Chrystusa na krzyżu. Był to też dobry czas do aktualnej refleksji nad swoim życiem i nadzieją usprawiedliwienia z łaski przez wiarę.

31.03.2024

W Niedzielę Wielkanocną na pamiątkę Zmartwychwstania Jezusa Chrystusa przeżywaliśmy nabożeństwa w Legnicy i Głogowie.

01.04.2024

W Poniedziałek Wielkanocny w ramach nabożeństwa w Legnicy, przeżywaliśmy świąteczne spotkanie, połączone ze śniadaniem wielkanocnym, wspólnym śpiewaniem, rozważaniem i modlitwą.

16-18.04.2024

Przez trzy dni w Kościele Marii Panny spotykała się kilkuosobowa grupa parafian w celu przygotowania kościoła do sezonu turystycznego. Po okresie zimowym konieczne prace naprawcze i porządkowe przeprowadzone zostały przede wszystkim w wieży kościelnej, która udostępniana jest zwiedzającym. Wszystkim osobom zaangażowanym w to przedsięwzięcie serdecznie dziękujemy za pomoc i poświęcony czas.

19.04.2024

W Kościele Marii Panny odbyła się wizja lokalna, w związku z ogłoszonym postępowaniem ofertowym, w celu wyboru wykonawcy prac remontowych przy elewacji kościoła, w ramach środków otrzymanych z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

Zapowiedź wydarzeń

RUCH TURYSTYCZNY W KOŚCIELE MARII PANNY

W środę 1 maja rozpoczynamy sezon turystyczny w Kościele Marii Panny. Zachęcamy do odwiedzenia najstarszej legnickiej świątyni i podziwiania panoramy miasta z wieży widokowej.