Menu

Wycieczka parafialna

WYCIECZKA PARAFIALNA NA OPOLSZCZYZNĘ

W DNIACH 23-25 PAŹDZIERNIKA

W ostatni październikowy weekend wybraliśmy się na zaplanowaną wcześniej wycieczkę parafialną na Opolszczyznę. Mimo jesiennej pory, pogoda w pełni nam dopisała i dane nam było spędzić wiele pięknych chwil, podziwiając zabytki i kościoły ewangelickie Śląska Opolskiego.

Wyruszyliśmy z Legnicy w piątkowe popołudnie, by zatrzymać się najpierw w miejscowości Pokój, gdzie zwiedziliśmy Kościół Ewangelicki im. Księżnej Zofii, którego historię przedstawił nam miejscowy proboszcz ks. Eneasz Kowalski.

Następnie udaliśmy się do małej miejscowości Gierałcice, gdzie zwiedziliśmy drewniany kościół filialny Parafii w Wołczynie. Naszą bazą noclegową był Wołczyn, gdzie w gronie pastorostwa ks. Sebastiana i Ewy Olenckich spędziliśmy piękne i niezapomniane chwile.

W sobotę wyruszyliśmy, zwiedzając najpierw kościół parafialny w Wołczynie, do Byczyny, miasta, które swoje prawa otrzymało już w XIII wieku, gdzie mieści się piękny gotycki kościół. Stamtąd udaliśmy się do Paruszowic, a następnie do Kluczborka, gdzie z historią kościoła ewangelickiego zapoznał nas ks. Paweł Szwedo. Przez cały sobotni dzień towarzyszył nam ks. Ryszard Pieron z Lasowic Wielkich. Na terenie jego parafii spędziliśmy sobotnie popołudnie. Po obfitym obiedzie w Karczmie Myśliwskiej udaliśmy się do Olesna, Lasowic Wielkich, miejscowości Oś oraz Lasowic Małych, gdzie zjedliśmy kolację.

W niedzielę zaś uczestniczyliśmy w nabożeństwie w Zawadzkiem, które jest filiałem Parafii w Lasowicach. Był to z pewnością bardzo fajny wyjazd, połączony ze zwiedzaniem i wzajemną integracją, który długo będziemy wspominać.

ZDJĘCIA Z WYCIECZKI ZNAJDZIECIE PAŃSTWO W GALERII

DIAKONIA LEGNICA

Parafia prowadzi w budynku przy ul. Mickiewicza 36 Wypożyczalnię Sprzętu Rehabilitacyjnego. Wszystkich serdecznie zapraszamy do współpracy i skorzystania z naszej oferty.

Więcej…

ADWENT

Rozpoczął się nowy rok kościelny. Przed nami cztery tygodnie czasu Adwentu.

Serdecznie zapraszamy do udziału w nabożeństwach.